: 298
1399.03.18 @ 7:50


روح اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز شد .

 طی حکمی از سوی اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس؛ روح اله رضایی دانا به عنوان مدیر زندان مرکزی شیراز معرفی و از زحمات یداله علیرضانژاد طی دوران سرپرستی در این زندان قدردانی گردید .


به گزارش روابط عمومی ستاد دیه فارس ؛ مراسم تکریم و معارفه مدیران زندان مرکزی شیراز با حضور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس و معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، فرمانده یگان حفاظت، و معاونین زندان مرکزی شیراز برگزار گردید .

در این مراسم سیدرضا اسکندری مدیرنمایندگی ستاد دیه فارس : از تغییر نگاه به زندان به عنوان مرکز اصلاح و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرده و بیان نمودند زندان باید محل تربیت و بازسازی انسان ها باشد و برنامه های فرهنگی و دینی به طور کامل و مدون اجراء شوند وی در ادامه کار در زندان را بسیار سخت و مشقت آور بر شمرد و گفت برخورد محبت آمیز و مهربانی با زندانیان براساس الگوگیری از رفتار پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) عین عمل به دستورات اسلام است .
وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته در ستاد دیه استان اشاره کرده و از مردم خیر استان که در جشن های گلریزان با اهداء مبالغ خود زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم نمودند تقدیر و تشکر نمود و درخواست مساعدت برای آزادی مابقی زندانیان جرائم غیر عمد شد .

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان فارس گفت: زندان مرکزی یک زندان بزرگ در سطح کشور است که فعالیت های خوبی در زمینه اصلاح و تربیت زندانیان داشته و در طول دو دهه گذشته از نظر عملکرد یکی از زندانهای برتر کشور شناخته شده است و حتی مسئولین کشوری و حقوق بشری در بازدید از این زندان، برنامه های اصلاحی و تربیتی را قابل ملاحظه و تقدیر دانسته اند .
حمید رضا جهانگیری افزود: با شیوع بیماری کرونا به منظور پیشگیری از این بیماری منحوس تلاش های زیادی در زندان های استان فارس و به ویژه در زندان مرکزی شیراز انجام شده است و با لطف و عنایت خداوند و درایت و تدبیر سرپرست زندان، خوشبختانه حتی یک مورد مثبت تاکنون در این زندان و سایر زندان های استان وجود نداشته است.
وی اضافه کرد: نعمت خدمت گزاری را خداوند به کسانی عطا می کند که توفیق خدمت به خلق را داشته باشند و جامعه هدف ما نیاز به کمک و حمایت دارند .
معاون سلامت اداره کل زندان های فارس یادآور شد: بر اساس آیه قرآنی”و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا” که شعار سازمان زندان ها نیز می باشد کمک به زندانی علاوه بر زنده کردن وی، باعث احیای شخصیت و زنده کردن کل جامعه نیز می شود بنابراین، مسؤولیت در حوزه زندانبانی بسیار مهم و تأثیر گذار است .
جهانگیری اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه حجم برنامه ها و دستور العمل های سازمان در زندان مرکزی بیش از سایر زندان های تابعه می باشد همکاران همچون گذشته با همدلی و همکاری مدیریت جدید را نیز یاری نمایند.
در ادامه یداله علیرضانژاد سرپرست زندان مرکزی شیراز گزارشی از عملکرد خود طی خدمت در این زندان ارائه نمود
همچنین روح اله رضایی دانا نیز برنامه های کاری خود در این زندان در راستای اصلاح و تربیت زندانیان را تشریح کرد.