: 313
1399.09.08 @ 13:04


حدود ۳۰۰زندانی با بدهی کمتر از ۵۰میلیون در زندان های فارس نگهداری می شوند

در جلسه تعاملی بین مدیران کل صدا و سیمای مرکز فارس، ستاد دیه استان فارس و اداره کل زندان ها و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان مطرح شد: صدا و سیمای مرکز فارس با همکاری اداره کل زندان ها و ستاد دیه استان و سازمان بسیج حقوقدانان درخصوص کارآفرینی زندانیان آزاد شده مستند می سازد و در راستای آگاهی بخشی مردم نسبت به مسائل حقوقی جامعه کمک می کند و هم چنین برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تلاش‌هایی با همکاری این سازمان‌ها انجام می دهد.


در جلسه ای که با حضور مدیران کل صدا و سیمای مرکز فارس و مدیرنمایندگی ستاددیه فارس و مدیرکل زندانها  برگزار شد مقرر گردید مستندی درباره کار آفرینی زندانیانی که از زندان آزاد شده اند و در زندان حرفه یا شغلی آموزش دیده اند و اکنون در این زمینه تعدادی را در کارگاه خود مشغول به کار کرده اند تولید شود.

در این جلسه رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس و جمعی از فعالان و رییس ستاد دیه استان حضور داشتند ورییس سازمان بسیج حقوقدانان فارس هدف از برگزاری این جلسه را هم افزایی سازمان بسیج حقوقدانان استان با سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی و قضایی استان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست.

در این جلسه همچنین مقرر شد، برنامه هایی در صدا و سیمای مرکز فارس برای مشاوره های حقوقی به عموم مردم درنظر گرفته شود تا حسب رهنمودهای رئیس قوه قضاییه از کثرت ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم جلوگیری شود.

مدیر کل زندان ها و نایب رئیس ستاددیه فارس نیز در این جلسه گفت: هم اکنون بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های فارس وجود دارد که می توان با پرداخت آن با کمک خیرین و ستاد دیه استان فارس و تخفیف بدهی آنان، گام مهمی در راستای کاهش جمعیت جرایم کیفری زندان ها برداشت.

اسحاق ابراهیمی افزود: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند که با همت خیرین باید تلاش کنیم زمینه آزادی آنان را تا پایان سال جاری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برنامه های خوبی در زمینه های فرهنگی و قضایی در مجموعه زندان ها، توسط همکاران دلسوز زندان های استان انجام شده است که قابلیت اطلاع رسانی دارد.

دکتر سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در زمینه همکاری و تولید برنامه و مستند در مورد مسایل حقوقی و مشاوره به مردم توسط حقوقدانان قول مساعد داد که با دعوت از اساتید و قضات زیر مجموعه علم حقوق در برنامه های صدا و سیما مرکز استان استفاده شود.

همچنین مقررگردید صدا و سیمای مرکز فارس در قالب زیرنویس شبکه استانی و فضای مجازی، درخصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به منظور جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران همکاری کند.

گفتنی است سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس تاکنون جلسات متعددی با سازمان ها و ارگان های استان برگزار کرده است و در همین راستا مقرر گردید بزودی تفاهم نامه ای بین سازمان های مذکور تنظیم و امضا گردد.