: 358
1401.04.07 @ 14:16


تحقق ۷۵ درصدی اهداف سند تحول قضایی در دادگستری استان فارس

رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاددیه استان فارس در دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز به هدف گذاری مجموعه قضایی استان در راستای اجرای شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلان دستگاه قضایی تاکید کرد.


حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در این دیدار که به مناسبت سال جدید انجام شد با بیان اینکه دادگستری فارس خیز بلندی در جهت ارائه بهتر خدمات الکترونیک قضایی و دادرسی های آنلاین و بدون کاغذ برداشته است گفت: در سال جاری ارائه این خدمات را توسعه خواهیم داد.
  وی با اشاره به اینکه اغلب حوزه‌های قضایی استان رسیدگی های کیفری خود را در قالب ارتباطات آنلاین با زندانهای استان انجام می‌دهند گفت: در تلاشیم تا این روند به پرونده‌های حقوقی نیز تسری یابد و طرفین پرونده های حقوقی نیز به صورت آنلاین در جلسه های دادرسی حضور یابند .
  رئیس شورای قضایی استان فارس به دستیابی استان فارس به رتبه اول پژوهش در بین دادگستری های سراسر کشور اشاره کرد و با بیان اینکه دادگستری فارس در ۱۵ شاخص تعیین شده در امر پژوهش حائز رتبه اول شده است بیان داشت: دادگستری فارس از وجود قضات با دانش فراوانی بهره می برد که همین امر باعث شده است که آراء به صورت متقن و مستدل صادر شود.
   وی همچنین به تدوین  برنامه هایی در زمینه نخبه گزینی قضات نیز اشاره و تصریح کرد: این موضوع از جمله تاکیدات ریاست قوه قضاییه در قالب سند تحول دستگاه قضایی است که استان فارس این موضوع را با جدیت دنبال نموده است.
    رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به تحقق ۷۵ درصدی سند تحول قضایی و اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ در مجموعه قضایی فارس اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی در سند تحول   رفع اطاله دادرسی است که این محور مهم و اساسی با همت و تلاش قضات و کارکنان محقق شده است.
     حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین از صلح و سازش ۴۳ درصدی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و پیشتازی استان فارس در صلح و سازش پرونده‌های قصاص در ۸ سال اخیر را حاصل نفوذ کلام متنفذین و ریش‌سفیدان و روحیه گذشت و بخشش مردم استان فارس خواند.
      این مقام ارشد قضایی استان فارس همچنین با بیان اینکه روحیه فسادستیزی و برخورد قاطع با مفسدان در استان فارس باعث شده است یکی از دادگستری های برتر در این خصوص باشیم گفت در سال جاری نیز در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه موضوع مبارزه با فساد با جدیت دنبال خواهد شد.